سال نو مبارك

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت

را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت مینماییم

راه های پنهان کردن سود در شرکت ها

 

پنهان کردن تعدیلات سود در شرکت ها و ارایه صورت های مالی مبهم و خلاف واقعیت در زمره اقداماتی است که بارها و بارها از سوی مجموعه های بورسی و غیر بورسی رخ داده است.

متأسفانه طی سال های اخیر تکرار چنین اقداماتی از سوی مدیران شرکت های بورسی بسیار متواتر و مشهود شده به گونه ای که گاهی با یک نگاه اجمالی به گزارش های مالی شرکت ها و یادداشت های توضیحی می توان به راحتی مبهم و خلاف و اقعیت صورت های مالی را پیدا کرد.

آنچه بیش از هرچیز تعجب برانگیز بوده این است که چطور ممکن است حسابرسان شرکت اصلی و همچنین ناظران و حسابرسان سازمان بورس متوجه چنین پنهان کاری هایی در گزارش های مجموعه های بورسی نشوند و بسیار ساده از کنار آن بگذرند؟!

در این گزارش مطلب داریم به متداول ترین روش هایی که شرکت ها می توانند از طریق آن سودهای خود را صورت های مالی پنهان کنند اشاره نماییم.

دانلود کتاب آموزش داشبوردها و گزارشات اکسل


آموزش اکسل

آموزش اکسل

کتاب “داشبوردها و گزارشات اکسل” برای پوشش آخرین ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار اکسل ۲۰۱۳ به‌روز شده است. این کتاب محبوب، شما را با پوشش جامع کارکرد‌های منحصر به‌فرد و ابزارهایی که می‌توانند برای خلق گزارشات دقیق اکسل مورد استفاده قرار گیرند، آماده می‌سازد.
این کتاب شامل بازبینی جامع طیف وسیعی از مفاهیم فنی و تحلیلی می‌باشد. این راهنمای ضروری به شما کمک می‌کند تا فراتر از یک گزارش داده با جداول ساده و مملو از اعداد راکد برای ارائه اطلاعات کلیدی پیش روید…

Download

حسابداری؛ ابزارهای تصمیم‌گیری کسب و کار


حسابداری

حسابداری

حسابداران با ویرایش چهارم کتاب “حسابداری” یک مجموعه کاربردی از ابزار و اطمینانی که برای استفاده موثر از آنها در تصمیم‌گیری‌های تجاری نیاز دارند را کسب خواهند کرد.
این کتاب، رویکردی مفهومی‌تر در رابطه با موضوعات، منعکس می‌کند. نویسندگان، کتاب را به جای شروع با چرخه حسابداری، با مباحثی از اظهارات واقعی مالی آغاز می‌کنند و یک استراتژی “کلان به خرد” را دنبال می‌کنند. این کتاب تلاش دارد تا نشان دهد که چگونه صورت‌های مالی میان فعالیت‌های مالی، سرمایه‌گذاری و عملیاتی تجارت با کاربردان اطلاعات حسابداری، ارتباط برقرار می‌کند…

این کتاب با ایجاد مباحثی از دنیای واقعی و نشان‌دادن ارتباط موضوعات تحت پوشش با شغل حسابداران، در آنها انگیزه ایجاد می‌کند.

Download


بازدهی حق تقدم های استفاده نشده

بازدهی حق تقدم های استفاده نشده

Activity on the stock market trade floor

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که در روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سرمایه خرید حق تقدم سهم بهتر است یا خرید خود سهم؟
حق تقدم خرید سهم از افزایش سرمایه حاصل می‌شود. اشخاصی که در تاریخ مجمع عمومی فوق‌‌العاده یک شرکت که به منظور تصویب افزایش سرمایه تشکیل شده سهامدار باشند، به نسبت سهم خود حق تقدم خرید سهام ناشی از افزایش سرمایه را دارند و به ازای هر حق تقدم تعلق‌ گرفته باید مبلغ اسمی سهم را (در مورد شرکت‌های بورسی ۱۰۰۰‌ریال) به حساب خاصی که بدین منظور تدارک دیده شده است، واریز کنند. طبق مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت مهلت پذیره‌نویسی حق تقدم‌ها حداقل ۶۰ روز است که تحت شرایطی به مدت ۳۰ روز دیگر قابل تمدید است. در مورد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس حق تقدم‌ها در دوره پذیره‌نویسی قابل معامله مکرر هستند.
حال با چند مثال تحلیلی و با یک مفروضات ثابت می‌خواهیم نتیجه بگیریم در صورتی که مفروضات و پیش‌بینی‌های ما به حقیقت بپیوندد. خرید حق تقدم سوددهی بیشتری دارد یا خرید خود سهم ؟

ادامه نوشته

دانلود آخرين نسخه نرم افزار گزارش فصلي خريد و فروش 3 ماهه

مهلت تسلیم و ارسال صورت معاملات فصل پائيز سال ۱۳۹۲ برای مودیان گرامی صرفا بصورت الکترونیکی (برخط یا آنلاین و غیر برخط یا آفلاین ) تا پایان ديماه ۹۲ می باشد.

توجهگزارش فصلي خريد و فروش دوره پائيز 92 بايد از طريق نسخه  4.0.0.2  نرم افزار خريد و فروش دارايي ارسال گردد. 


اين نرم افزار تنها در سيستم عاملهاي XP Service Pack 3، Vista، Window7 قابل اجرا مي باشد.
جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 17- 33967515تماس حاصل فرمائيد .
ورود به سامانه ارسال الکترونيکي صورت معاملات اين سامانه در راستاي ارائه خدمات الکترونيکي دستورالعمل اجرايي موضوع ماده 169 ق.م.م ايجاد گرديده و توسط آن، موديان محترم مالياتي مي توانند نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات خريد و فروش و همچنين پرداخت بابت قراردادها اقدام نمايند. همچنين از طريق اين سيستم مي توان نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات مودياني که از ارائه شناسه ملي (براي اشخاص حقوقي) و کد ملي (براي اشخاص حقيقي) به فروشنده در زمان خريد کالاها و خدمات امتناع ورزيده اند، نيز اقدام نمود. دوره ارسال اطلاعات براي خريد و فروش و پرداخت قراردادها سه ماهه بوده و مي بايست تا سي روز (30 روز) پس از پايان هر فصل نسبت به ارسال آن اقدام نمود. ثبت و ارسال اطلاعات مودياني که از ارائه کد شناسايي يا کد ملي (حسب نوع موديان) امتناع ورزيده اند بطور ماهانه و حداکثر تا 15 روز پس از ماه بعد قابل ارسال است.

دو روش براي ثبت و ارسال اطلاعات معاملات در سامانه پيش بيني شده است.

1- روش برخط (online): اين روش براي آن دسته از مودياني مي باشد که در سامانه الکترونيکي ثبت نام موديان ، حداقل مرحله پيش ثبت نام و اعتبار سنجي مربوطه را پشت سر گذاشته و کد کاربري و کلمه عبور مرحله دوم را از طريق پاکات پستي مخصوص مربوطه دريافت نموده اند. براي اين دسته از موديان گرامي با ورود به سامانه، امکان ثبت هر يک از فرم هاي زير برحسب نوع اطلاعات فراهم مي باشد.
- ثبت گزارش خريد
- ثبت گزارش فروش
- ثبت اطلاعات پرداخت قراردادها
- ثبت گزارش امتناع
پس از تکميل اطلاعات هر فرم با استفاده از ثبت نهايي، اطلاعات در سيستم ثبت و امکان هيچگونه تغيير يا ورود مجدد نيست.
2- روش غير برخط(offline) : مودياني که از سيستم هاي رايانه اي خريد و فروش استفاده مي نمايند، مي توانند در سامانه اينترنتي سازمان امور مالياتي قالب مورد نظر اين سازمان را با هماهنگي متخصصين مربوطه به ويژه توليد کنندگان اين گونه نرم افزارها به طور مستقيم از سيستم کامپيوتري خود دريافت و در قالب مذکور وارد (Import ) نمايند، و با استفاده از نرم افزار کنترلي و ارسال اطلاعات با اتصال به شبکه اينترنت مبادرت به ارسال اطلاعات به طور يکجا نموده و رسيد دريافت نمايند.


با توجه به جرائم سنگین و غیر قابل بخشودگی مربوطه، بار دیگر از مودیان گرامی مشمول این دستورالعمل دعوت می‌گردد با استفاده از فرصت ایجاد شده نسبت به انجام تکالیف قانونی مربوطه اقدام نمایند.


توجهگزارش فصلي خريد و فروش دوره بهار 92 بايد از طريق نسخه 4 نرم افزار خريد و فروش دارايي ارسال گردد. در يافت نسخه جديد نرم افزار از لينك زير  :







نکات کاربردی و مهم موضوع ماده 169 مكرر قانون مالياتهاي مستقيم 

دستورالعمل اجرایی ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم 

ادامه نوشته

محرم

هفته حسابدار گرامي باد ... 15 آذر روز حسابدار مبارک

فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) در سال ۲۰۰۷ و در سی امین سالروز تاسیس خود ، دومین یکشنبه ماه دسامبر (اواخر آذر) هرسال را به عنوان هفته جهانی حسابداری انتخاب و به تمام اعضای خود در سراسر جهان پیشنهاد کرده که در این هفته با برگزاری مراسم ویژه ای از حسابداران تجلیل به عمل آورند و از سوی دیگر حرفه حسابداری و نقش حسابداران را در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی به عموم بشناسانند.

از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه هرسال را به عنوان هفته حسابداری و روز ۱۵ آذرماه را بعنوان روز حسابدار نامگذاری نموده اند. 

نقش حسابداری در حماسه اقتصادی بررسی می‌شود


انجمن حسابداری ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل علمی حسابداری در کشور، دهمین همایش سالانه خود را در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌کند.


ادامه نوشته

ETF چيست ؟

 “ETF” چیست؟ لطفا در این ابزار مالی توضیح دهید؟


پاسخ:“ETF” ها از انواع صندوق­های سرمایه­ گذاری هستند که امکان معامله سبدی از سهام یک شاخص و یا سبد انتخابی از یک شاخص را برای سرمایه­ گذاران فراهم می نمایند.

ادامه نوشته

دانلود رايگان كتاب زبان انگلیسی در تجارت

کتاب “زبان انگلیسی در تجارت” نوشته دکتر Mary Ellen Guffey با دستورالعمل‌‌های معتبر گرامری خود به دانشجویان کمک می‌کند تا به یک ارتباط‌دهنده قوی در هر صحنه تجاری تبدیل شوند.

ویرایش دهم این کتاب که پیشرو دائمی درزمینه متون گرامری می‌باشد، از یک رویکرد سه‌لایه‌ای برای شکستن موضوعات به واحد‌های قابل مدیریت استفاده می‌کند.

این کتاب همچنین به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های مهم خود را شناسایی و پیشرفت‌شان را در طول راه ارزیابی کنند.

چاپ دهم اين كتاب بصورت تمام رنگي تقديم شما




تکالیف خریداران و فروشندگان در صدور صورتحساب

در این بررسی سعی خواهد شد نکات و مواردی که رعایت آنها از سوی مودیان از اهمیت خاصی برخوردار است، مورد مطالعه قرار گیرد لکن قبل از هر چیز لازم است به بخشی از ماده 169 مکرر قانون مالیاتها اشاره گردد.


به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داده می شود برای اشخاص حقیقی و حقوقی کارت اقتصادی شامل شماره اقتصادی صادر کند. اشخاص حقیقی و حقوقی که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به اخذ کارت اقتصادی می شوند مکلفند برای انجام دادن معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادی مربوط را در صورتحسابها و فرمها و اوراق مربوط درج نموده و فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند. 

ادامه نوشته

چگونگی انعقاد قرارداد مشارکت مدنی در بانک‌ها

مشارکت مدنی یکی از عقود موثر به منظور ایجاد تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی است. مشارکت مدنی عبارت است از درآمیختن سهم‌الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، به نحو مشاع، به منظور انتفاع و طبق قرارداد. برای انجام معامله مشارکت مدنی، موضوع معامله، سرمایه لازم برای مشارکت، وثایق و بهای کالا و هزینه‌های تقریبی و قیمت تمام‌شده، قیمت فروش و نحوه آن، نسبت سهم سود بانک و متقاضی باید مشخص شود.

ادامه نوشته

مایکروسافت امکان ویرایش همزمان و زنده توسط چند کاربر را به اپلیکیشن های تحت وب آفیس اضافه کرد

اپلیکیشن های تحت وب مایکروسافت آفیس از امروز صاحب امکان ویرایش زنده شده اند. ورد، پاورپوینت و اکسل همگی به روز شده اند تا قابلیت ویرایش همزمان توسط چند کاربر فعال شود.

بله، حالا این مجموعه تحت وب بیش از پیش برای رقابت با گوگل داکس آماده شده و افرادی که روی یک سند مشترک کار می کنند امکان ویرایش همزمان و بدون تاخیر در نمایش تغییرات را دارند.

حتی افرادی که روی یکی از برنامه های دسکتاپ مشغول کار با سند به اشتراک گذاشته شده باشند با هر باز ذخیره دستی تغییرات، امکان همگامسازی آنها با فضای ابری را دارند و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

ادامه نوشته

دانلود كتاب حسابداری ساخت و ساز و مدیریت مالی


Download

کتاب “حسابداری ساخت و ساز و مدیریت مالی” مباحثی ازجمله حسابداری کلی کسب‌ و کار و اصول مالی به‌همراه اقتصاد مهندسی را دربردارد و آنها را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد صنعت ساخت و ساز سازگار می‌کند.
این کتاب تمام اصول مدیریتی مالی مورد نیاز مدیران ساخت ساز را ارائه می‌دهد و بررسی می‌کند که چگونه آنها در صنعت ساخت و ساز اجرا می‌شوند و چگونه در تعامل هستند.
این کتاب به دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه منابع مالی شرکت‌ها را محاسبه کنند،…

10 حماقت در سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کار آسانی نیست. مخصوصا برای پولی که در سختی و باتلاش به دست می آید یافتن راه سرمایه گذاری درست بسیار دشوار است.

در این پست قصد نداریم راه های پر منفعت سرمایه گذاری خوب را به شما بیاموزیم بلکه قرار است احمقانه ترین راه های سرمایه گذاری که برای شما زیان بار خواهد بود را معرفی کنیم تا از انجام سرمایه گذاری نامناسب پرهیز کنید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب حسابداری مالی


Jerry J. Weygandt به مدیران شرکت‌ها کمک می‌نماید تا نقش حسابداری را در فعالیت‌های زندگی روزمره خود درک نمایند. وی با به چالش کشیدن مفاهیم حسابداری نوین همراه با ارائه نمونه‌هایی آشنا و قابل درک، به مدیران کمک می‌کند تا برای یادگیری موارد معرفی شده انگیزه کافی را کسب نمایند.
مسائل متفاوت حسابداری در زمینه‌های مختلفی همچون بازاریابی، مدیریت، فناوری اطلاعات، و دارایی، در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.
در فصل‌های متفاوتی در رابطه با ویژگی‌های مختلف حسابداری در سراسر سازمان، اطلاعات جامعی ارائه شده است…

Download

دانلود فايل اكسل محاسبه اقساط تسهيلات

دانلود فايل اكسل محاسبه اقساط تسهيلات

Download

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سال 93 اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برنامه زمان‌بندی ثبت‌‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال 93 شامل آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور، آزمون تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل، آزمون ورودی دوره‌های دکتری Ph.D و آزمون سراسری سال 93 اعلام شد.
* برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام‌نور در 29 آذر
بر اساس این گزارش، داوطلبان شرکت در دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور باید از روز 14 تا 20 مهرماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.
لازم به ذکر است آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور در تمام گروه‌های آزمایشی در روز 29 آذر ماه برگزار خواهد شد.
توزیع کارت این آزمون از 26 تا 28 آذرماه است.
* آغاز ثبت‌‌نام کارشناسی ارشد ناپیوسته از 12 آبان
با اعلام برنامه زمان‌بندی آزمون‌های سراسری سال 93، زمان‌ ثبت‌‌نام برای داوطلبان شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 93 از 12 تا 19 آبان‌ ماه در نظر گرفته شده است.
بر همین اساس آزمون‌ سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه برگزار می‌شود.
* برگزاری آزمون دکتری در 16 اسفند
بنابر گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های دکتری phd سال 93، از 5 آذرماه آغاز می‌شود. ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون تا روز 11 آذرماه ادامه پیدا می‌کند.
شایان ذکر است آزمون ورودی دوره‌های دکتری phd سال 93 در روز 16 اسفند ماه برگزار می‌شود.
ثبت‌نام کنکور 93 از 16 آذر
بر اساس برنامه زمانی اعلام شده ثبت‌نام از داوطلبان آزمون سراسری سال 93، در روزهای 16 تا 23 آذرماه انجام می‌شود.
طبق همین برنامه‌ریزی جلسات آزمون کنکور 93 نیز در گروه‌های آزمایشی 5گانه در روزهای 5،6 و 7 تیرماه 93 برگزار می‌شود.
شایان ذکر است ثبت‌ نام برای تمام دوره‌های مذکور از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

ويدئوي آموزشي مقایسه حسابداری نقدی و تعهدی

سلمان خان، آموزگار آمریکایی و بنیان گذار آکادمی خان، یک نهاد عام المنفعه آموزشی است. او بیش از ۳۰۰۰ فیلم آموزشی درباره ریاضیات و علوم درست کرده است. تا الان درس های وی نزدیک به ۱۵۰ میلیون بار دیده شده و وی را تبدیل به یکی از محبوب ترین معلم های دنیا کرده است. او دارای سه مدرک کارشناسی از دانشگاه MIT و یک مدرک مدیریت از دانشگاه هاروارد است.

101 ترفند اکسل 2013

 دانلود کتاب 101 نکته و ترفند برای اکسل 2013
معرفی کتاباکسل ۲۰۱۳ یک برنامه فوق‌العاده می‌باشد اما اطلاعات زیادی برای یادگیری وجود دارد تا در استفاده از این برنامه ماهر شوید. آقای John Walkenbach با نام مستعار “آقای صفحه گسترده” روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای اجرا و تسلط بر تمام وظایف برنامه صفحه‌گسترده شما، به اشتراک می‌گذارد. Walkenbach در کتاب “۱۰۱ نکته و ترفند برای اکسل ۲۰۱۳″ موضوعات متنوعی از کنترل کامل بر نوار ریبون تا آزمایش و جداول، ساخت توابع سفارشی و غلبه بر نمودارهای غیر ممکن، ادغام محدودیت‌های تودرتو و موارد بیشتر دیگر را پوشش می‌دهد…






کارکرد ضمانت‌نامه‌های بانکی چیست؟

بانک بنا به درخواست اشخاص حقیقی یا حقوقی پرداخت دیون یا انجام تعهداتی را که به نفع سازمان‌ها، موسسات دولتی، دستگاه‌های اجرایی یا بخش خصوصی به عهده متقاضیان است، با رعایت دستورالعمل صدور ضمانت‌نامه، تعهد و ضمانت می‌کند. به موجب ضمانت‌نامه‌هایی که توسط بانک صادر می‌شود، بانک متعهد می‌شود در صورت درخواست ذی‌نفع تا مبلغ مندرج در ضمانت‌نامه به وی پرداخت شود.


 یک عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی با روزنامه حمایت به بررسی انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی پرداخته‌است.

ادامه نوشته

جملات زیبا

“تمام حقه بازهای عالم در مقابل خودفریبها هیچی نیستند”.

قصد ارائه مطلب در میان جمعی را دارید؟ از گفتن این ۱۰ مورد بپرهیزید!

شاید برای شما هم پیش آمده که در مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود، قرار باشد مطلبی را ارائه دهید. از شیوه ی ارائه، پاورپوینت و خود محتوا که بگذریم، می رسیم به نبایدهای ماجرا، یعنی به طور ساده یعنی حرف هایی که اگر موقع ارائه به زبان نیایند، وجهه شما بهتر حفظ می شود.

بنیانگذار وبسایت TheNextWeb از جمله کسانی است که تجارب بسیار زیادی  در این زمینه دارد و ۱۰ مورد از این نباید ها را برای ما بر می شمرد. 

۱. هرگز نگویید: امروز خیلی خسته ام!
خیلی از مواقع جملاتی نظیر "همین دیروز به من خبر دادند"، "تازه از سفر برگشتم و خیلی خسته ام" یا جملات مشابه را در کنفرانس ها یا جلسات ارائه شنیده اید. نکته این جا است که برای مخاطبین اصلا مهم نیست که شما خسته اید یا نه، آنها آمده اند بهترین شما را ببینند. اگر واقعا آمادگی ندارید خیلی راحت جلسه را لغو کنید، یا قرصی، قهوه ای، چیزی میل کرده و سپس به جلسه ی ارائه بروید.

۲. هرگز نگویید: بعدا به این موضوع بر می گردیم!
اگر مخاطبین شما مشتاقانه خواهان تعامل با شما هستند، و از شما سوالی می پرسند، یا خواهان توضیح در مورد مطلب خاصی هستند، از این موقعیت استثنایی استفاده کنید. هرگز نگویید "در اسلاید بعدی به سوال شما جواب می دهم"، بلکه همان لحظه از موقعیت استفاده کنید، به اسلاید بعدی بروید و مخاطبین خود را هشیار نگه دارید، و آن ها را به تعامل بیشتر تشویق کنید.
ادامه نوشته

شماره اقتصادی چیست؟

شماره اقتصادی یک شماره منحصر به فرد و معرف شخصیت و هویت اقتصادی است که حسب مورد به فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان امور مالیاتی داده می شود. حال سوالات متعددی در این زمینه مطرح می شود از جمله اینکه آیا همه فعالان اقتصادی از مزایا و کاربردهای آن باخبر هستند؟ آیا همه فعالان اقتصادی مشمول این طرح هستند؟ نحوه ثبت نام و اخذ شماره اقتصادی چگونه است.

ادامه نوشته

آموزش راهکار قدرتمند PowerView در اكسل 2013

آموزش QlikView- ورود اطلاعات از SQL

ویژگی اعجاب انگیز اکسل ۲۰۱۳ - Flash fill

رای دیوان عدالت درباره اتمام قرارداد/ شرایط فسخ قرارداد کارگر اعلام شد

http://www.lacoa.com.au/images/fired.jpg

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای درباره نحوه فسخ قرارداد همکاری نیروهای قراردادی، اعلام کرد: طرفین (کارگران و کارفرمایان) یک‌ماه قبل از اتمام قرارداد موظف هستند نظر خود را به صورت کتبی به طرف دیگر قرارداد اعلام نماید.


هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رایی درباره نحوه اتمام قرارداد همکاری نیروهای قراردادی اعلام کرد: در طول مدت قرارداد هر یک از طرفین می توانند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند مشروط بر اینکه یکماه قبل نظر خود را به صورت کتبی به طرف دیگر قرارداد اعلام نمایند.

این رای درباره شکایت برخی از کارکنان قراردادی بنیاد مسکن استان تهران صادر شده و هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با حضور روسا، مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء مبادرت به صدور رای کرد.

اطلاعاتی درباره سفته و کارکرد های آن

طبق ماده 307 سفته یا فته طلب سندی است که به موجب آن امضاکننده تعهد می‌کند مبلغی در موعد معین و یا هر وقت که حامل یا شخصی که سفته را در اختیار دارد، پولش را طلب کند بپردازد. اگر چه سفته حالا دیگر با ظهور چک، جایگاه اولیه خود را از دست داده است، اما هنوز دارای اعتبار و پشتوانه قانونی بالایی است و اگر مطابق قانون تنظیم شده باشد، دارنده آن از مزایای قانونی برخوردار است که اسناد عادی دارای چنان اعتباری نیستند. 

مدتی است که مرسوم شده از کسانی که نامزد یک شغل در یک شرکت و موسسه خصوصی می‌شوند سفته گرفته می‌شود. حتی در برخی نشریات چاپی کشور نیز اخیرا چنین شرطی را برای آغاز پیش‌بینی کرده‌اند. این روزنامه شرط آغاز به کار را پرداخت سفته از سوی کارمندان خود اعلام کرده است. علاوه بر این شرکت‌های خصوصی نیز از کارمندان خود سفته می‌گیرند. این سند تجاری اگرچه از شهرت چک برخوردار نیست اما با این وجود هنوز معتبر و مورد استفاده است. شاید برای برای شما هم پیش آمده باشد که برای ثبت‌نام دانشگاه یا برای اشتغال در جایی از شما سفته خواسته باشند. برخی شهروندان چون تا به حال با این سند تجاری کار نکرده‌اند اطلاع دقیقی از شرایط این سند تجاری ندارند و نگران آن هستند که آیا دادن چنین سندی به کارفرمای خود دردسری ایجاد خواهد کرد یا نه؟ در ادامه در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی این سند تجاری می‌پردازیم.

ادامه نوشته